[ Welke vragen onze klanten stellen ]
Veelgestelde vragen
Een verzekering afsluiten brengt een hoop vragen met zich mee. We hebben de meest gestelde vragen van onze klanten gebundeld op deze pagina. We hebben onze Veelgestelde Vragen opgedeeld in drie onderwerpen:
Je paard verzekeren
Je kunt je paard bij ons op verschillende manieren per direct in voorlopige dekking laten nemen:
- Klik hier om je paard per direct online in voorlopige dekking te laten nemen
- Je kunt doordeweeks tussen 08:30 en 17:00 tevens bellen
Je kunt een dierenarts raadplegen uit de lijst van de erkende keuringsartsen van het KNMVD: https://www.pe-online.org/peapp/public/PointsOfInterest/441
Je kunt ook te allen tijde je eigen dierenarts de keuring uit laten voeren, in dit geval wordt het vaak wel nogmaals beoordeeld door onze eigen veterinair.
Voor iedere aanvraag zijn er verschillende acceptatie-eisen. Dit is volledig afhankelijk van de dekking in combinatie met het verzekerde bedrag.
- Voor een klinische keuring hanteren wij een geldigheid van zes weken.
- Voor een röntgenologische keuring hanteren wij een geldigheid van drie maanden
Een ziektekosten verzekering kan alleen afgesloten worden in combinatie met een basisdekking.
Ja dat kan! Neem hiervoor contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Wij kunnen je paard tot zijn of haar 16e levensjaar in de verzekering opnemen.
Op de datum dat je polis verlengd wordt in het jaar dat je paard 20 is geworden, zetten wij de dekking om naar de Hippo Senioren dekking bekijk de voorwaarden.
Wij adviseren je om eerst na te gaan of je eigen aansprakelijkheidsverzekering dit risico dekt. Is dit niet het geval, dan kunt u bij ons aanvullend een WA verzekering afsluiten.
Het niet kunnen voldoen aan verwachtingen is niet verzekerd. Het gebruik vermeld op de polis is bij ons rijpaard. Rij technische problemen en karakterproblemen zijn dan ook niet te verzekeren.
Je sluit een verzekering af op het paard. Het maakt hierin niet uit wie het paard rijdt.
Je verzekering
Ja, per halfjaar, kwartaal of per maand. Er wordt een kleine toeslag van 6% berekend over de jaarpremie.
Maandbetaling kan alleen bij een jaarpremie van € 300,00 of meer.
Tevens dient de klant ons bij maandbetaling te machtigen om de premie automatisch te mogen incasseren.
De wijziging van het rekeningnummer kun je doorgeven per mail, graag ontvangen wij hiervoor een SEPA machtiging formulier.
De eerste premie wordt geïncasseerd op de 1e of de 15e van de maand. De vervolgpremies altijd rond de 25e van de maand.
Je dient de premie welke gestorneerd is eenmalig zelf aan ons over te maken (bankrekeningnummer NL59ABNA0631666117, o.v.v. klantnummer).
Het is voor ons niet mogelijk dezelfde premie 2x bij je te incasseren.
Je kunt je adreswijziging via de mail aan ons doorgeven of via de klantenservice. Graag onder vermelding van het polisnummer en/of relatienummer.
Indien de wijziging permanent is vernemen wij dat graag. Doorgeven is mogelijk via de mail, graag onder vermelding van het polisnummer en/of relatienummer.
Als je een mail stuurt naar: info@paardenverzekering.nl krijg je automatisch een ontvangstbevestiging dat je mail in goede orde ontvangen is.
Wij streven ernaar je mail binnen 5 werkdagen te beantwoorden. Controleer altijd uw Spam-box! Het kan zijn dat onze (antwoord) mails hierin terecht komen.
De poliskosten bij het afsluiten en/of wijzigen van een polis bedragen éénmalig € 10,00 per polis.
De verlengingskosten bedragen € 7,50 voor een jaarnota, € 5,00 voor een halfjaar- of kwartaalnota en € 2,50 voor een maandpremie.
Je kan bij ons kiezen voor twee opties:
- Per nota
- Per automatische incasso
Mijn paard heeft schade of is ziek
Zodra er iets gebeurt dat mogelijk tot een schade-uitkering kan leiden, dien je dit zo snel mogelijk te melden en alles te doen wat redelijkerwijs mogelijk is om (verdere) schade te voorkomen of te verminderen. Je kunt ons mailen op schade.paard@hippo-verzekeringen.nl.
Voor noodgevallen zijn wij 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar via 0317-399100
Allereerst bel je een dierenarts zodat deze het paard kan onderzoeken en behandelen. Verder stel je ons hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte. Dit kan telefonisch of per e-mail naar schade.paard@hippo-verzekeringen.nl.
Je dient vervolgens alle noodzakelijke stukken (uitgebreide verklaring van de dierenarts, eventuele doorverwijzing, beeldvorming (o.a. röntgenfoto’s, echobeelden, etc) naar ons toe te sturen, dit kan via mail naar: schade.paard@hippo-verzekeringen.nl. Na ontvangst van deze documenten, wordt de schade in behandeling genomen en hoort u zo spoedig mogelijk van ons.
Voor noodgevallen zijn wij 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar via 0317-399100
Als de dierenarts noodslachting nodig vindt, dien je dit zo spoedig mogelijk telefonisch aan ons te melden.
Wij zullen op dat moment beoordelen of het nodig is om te overleggen met je dierenarts en of dat autopsie noodzakelijk is. Een autopsie dient te worden verricht door een dierenarts van de GGD of de Faculteit der Diergeneeskunde te Utrecht of indien het paard zich in het buitenland bevindt een daartoe bevoegde instantie.
De kosten zijn voor eigen rekening. Om je schade in te dienen ontvangen wij graag de verklaring van de dierenarts, eventuele beeldvorming (o.a. röntgenfoto’s, echobeelden, etc) en autopsierapport.
Dit kun je per post insturen of mailen naar schade.paard@hippo-verzekeringen.nl. (let op: als wij deze melding pas ontvangen nadat de noodslachting is uitgevoerd, kan het zijn dat verzekeraar(s) hierdoor in een redelijk belang is/zijn geschaad en je recht op uitkering vervalt).
Uit onze toestemming tot beëindiging van het leven van het paard volgt niet de verplichting tot uitkering.
Voor noodgevallen zijn wij 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar via 0317-399100
Als je paard plotseling is overleden verzoeken we je direct telefonisch contact met ons op te nemen.
Je dient altijd een dierenarts in te schakelen die de dood en identificatie van het paard vast kan stellen. Wij zullen op dat moment beoordelen of het nodig is om te overleggen met je dierenarts en of dat autopsie noodzakelijk is.
Een autopsie dient te worden verricht door een dierenarts van de GGD of de Faculteit der Diergeneeskunde te Utrecht of indien het paard zich in het buitenland bevindt een daartoe bevoegde instantie. De kosten zijn voor eigen rekening.
Om uw schade in te dienen ontvangen wij graag de verklaring van de dierenarts en autopsierapport. Dit kun je per post insturen of mailen naar schade.paard@hippo-verzekeringen.nl.
Voor noodgevallen zijn wij 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar via 0317-399100
Wij verzoeken je ons hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte te stellen. Dit kan telefonisch of per e-mail naar schade@hippohorseinsurance.nl.
Als de blijvende ongeschiktheid veroorzaakt wordt door iets wat mogelijk gedekt is, hebben wij het volledig medisch dossier nodig, dit kan bestaan uit; een uitgebreide verklaring van de dierenarts, patientenkaart met de uitgevoerde onderzoeken en behandelingen, beeldvorming (o.a. rontgenfoto’s, echobeelden, videofragmenten, scopie beelden, etc.).
Zodra het schadedossier helemaal compleet is wordt deze beoordeeld door onze veterinair adviseur, na verdere verwerking zullen wij contact met je opnemen om de vervolgstappen te bespreken.
Op het moment dat wij tot uitkering van je paard over zullen gaan, gaan wij met je overleggen hoe verder.
Wij kunnen voor je regelen dat het paard door ons wordt opgehaald. Zelf wegbrengen is ook een optie. Het paard wordt dan in Nederland geslacht. Als je er de voorkeur aan geeft het paard zelf te laten euthanaseren door een dierenarts, of te behouden voor een oude dag bij jou, is dit ook mogelijk.
Bij euthanasie is er wel sprake van een restwaarde van € 400,00 deze wordt op de schade-uitkering in mindering gebracht na ontvangst van de euthanasieverklaring.
Bij behoud doen we afstand van het recht van overname. Je moet dan wel aan een aantal voorwaarden voldoen die vastgelegd zijn in een terugkoopovereenkomst. Er wordt een terugkoopvergoeding vastgesteld. Deze terugkoopvergoeding is in ieder geval minimaal: – € 700,00 voor een paard met een stokmaat van 1,58 meter of hoger of – € 500,00 voor een pony met een stokmaat lager dan 1,58 meter, en maximaal 50% van het verzekerde bedrag.
Ook zal het paardenpaspoort worden afgestempeld waarna u deze weer retour zult ontvangen.
Bij de Zorg Brons, Zilver en Goud kun je naar elke geregistreerde-, praktiserende dierenarts en diergeneeskundige kliniek in Nederland, België en Duitsland om je paard te laten onderzoeken en behandelen.
Wanneer je voor één en hetzelfde schadeval van dierenarts wilt overstappen of een second opinion wilt dien je dit wel eerst vooraf aan te vragen voor schriftelijke toestemming voor vergoeding van de kosten.
De ziektekostenverzekering vergoedt alle noodzakelijke diergeneeskundige hulp als gevolg van een gedekt risico op je polis.
Welke kosten exact voor vergoeding in aanmerking komen, beoordelen wij na ontvangst van de factuur en het verslag van uw dierenarts.
Indien er dekking is op uw polis worden de volgende diergeneeskundige handelingen alleen vergoed na schriftelijk verkregen toestemming:
a. diagnostische procedures anders dan röntgenonderzoek en echoscans, zoals scintigrafie, MRI, CT-scan, etc.
b. therapeutische behandelingen zoals PRP, IRAP, Tildren, etc.
Ook zijn er uitsluitingen op je polis van toepassing zoals o.a. begeleiding van de dracht/geboorte, voorrijkosten, administratiekosten, voedingssupplementen, castratie, homeopathie, fysiotherapie, alternatieve geneeswijze, preventieve geneeskunde. Raadpleeg hiervoor je polisvoorwaarden.
Bij de Zorg Brons, Zilver en Goud wordt met een onderbouwd advies van je dierenarts, maximaal 2x per verzekeringsjaar de meerprijs op het standaard beslag vergoed. Het paard moet wel voor deze aandoening onder behandeling zijn van een dierenarts.
Je kunt gebruik maken van de onderstaande klinieken.
- Faculteit voor diergeneeskunde van de rijkuniversiteit te Gent of Luik
- Dierenkliniek de Bosdreef te Moerbeke-Waas
- Paardenkliniek Equitom te Meldert
- Dierenkliniek de Morrette te Asse
- Dierenkliniek Bokt te Peer
- Dierenkliniek Venhei te Kasterlee
[ Ons Blog ]
Alles over paarden







